Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2019 --- mediawijsheid --- onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2019 --- mediawijsheid --- onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2019 --- mediawijsheid --- onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2019 --- mediawijsheid --- onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2019 --- mediawijsheid --- onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2018 --- onderwijsbegeleiding --- pestgedrag --- cyberpesten --- mediawijsheid
Choose an application
Studieboek voor het hoger onderwijs. Social learning en leren met sociale media gaat inop de veranderende wereld van leren, waarin socialemedia een belangrijke rol spelen. Het boek geeftrichting aan de rol die social learning en leren metsociale media spelen binnen leerprocessen in hetonderwijs en in organisaties.We leven in een dynamische samenleving waarinde manier waarop we communiceren, leren enwerken verandert. Dit gebeurt onder invloed vantechnologie maar misschien nog meer onder invloedvan andere maatschappelijke en sociale ontwikkelingen.Dit nodigt ons uit om na te denken over leren,onderwijzen en kennis delen.Deze eerste editie van Social learning en leren metsociale media start met een “wat”: Wat is nu sociallearning? Daarna komt het “waarom” aan bod: deveranderende context van leren. Het “hoe” geeftvervolgens aan op welke manier we dan kunnenleren en met het “waarmee” geeft het boekhandvatten voor een didactische aanpak. Tot slotzijn er implementatietips.
Information user --- Didactics of technology --- sociale media --- mediawijsheid --- internet --- media-educatie --- 37:316.472.4 --- onderwijs --- sociaal leren --- onderwijs en sociale netwerken
Choose an application
De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (om goed te kunnen omgaan met anderen).In deze beknopte bewerking van Klaar voor de 21e eeuw, maakt u kennis met deze vijf 21e eeuwse vaardigheden en ontdekt u hoe u leerlingen kunt voorbereiden op de veelzijdige kenniseconomie van nu.
Vakoverschrijdende eindtermen --- 454.51 --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- mediawijsheid --- didactiek --- onderwijsstijlen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijs en maatschappij --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2020
Choose an application
Onderzoeksmethoden is een multidisciplinaire inleiding in de methoden van fundamenteel en praktijkgericht sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van interessante en actuele voorbeeldonderzoeken besteden de auteurs aandacht aan het opstellen van een onderzoeksplan, uiteenlopende onderzoekstradities en onderzoeksontwerpen. Binnen elk van deze onderzoeksontwerpen komen operationaliseren, validiteit en betrouwbaarheid aan bod. Daarnaast schetsen de auteurs hoe de gegevens die zijn verzameld binnen zo'n onderzoeksontwerp kunnen worden geanalyseerd en gerapporteerd. Aan de orde komen het grootschalig veldonderzoek, het experiment en quasi-experiment, het etnografisch veldonderzoek, de inhoudsanalyse en het gebruik van bestaande gegevens. Het boek is afgestemd op de didactiek van de methodenleer en bevat per hoofdstuk opgaven rond actuele thema's. Daarnaast is er veel aandacht voor het gebruik van internet. Op www.onderzoeksmethoden9edruk.nl staan extra opdrachten om de methodologische inzichten toe te passen en op een actieve manier te werken met de lesstof. Deze negende druk is geheel geactualiseerd en voorzien van meer voorbeelden uit verschillende onderzoeksdisciplines. Bovendien is er meer aandacht voor de relatie tussen de aard van de probleemstelling en de keuze voor het onderzoeksontwerp. De verschillende onderzoeksontwerpen bestrijken onderwerpen die interessant zijn voor alle hbo- en wo-studenten in de maatschappij- en gedragswetenschappen, maar ook voor studenten in de gezondheidswetenschappen en bestuurs- en managementwetenschappen. Bron : http://www.bol.com
Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Methodologie --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksvaardigheden --- Mediawijsheid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethode --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|