Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Games in de klas
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beelden lezen en schrijven
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reclame? Wijs!
Author:
Year: 2019 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het privacy abc
Author:
Year: 2019 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sociale media op school
Author:
Year: 2019 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Neen tegen cyberpesten. Mediawegwijzer
Author:
Year: 2016 Publisher: Imec vzw - Mediawijs, Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Social learning en leren met sociale media.
Authors: ---
ISBN: 9789001865917 9001865917 9789001865924 9001865925 Year: 2015 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek voor het hoger onderwijs. Social learning en leren met sociale media gaat inop de veranderende wereld van leren, waarin socialemedia een belangrijke rol spelen. Het boek geeftrichting aan de rol die social learning en leren metsociale media spelen binnen leerprocessen in hetonderwijs en in organisaties.We leven in een dynamische samenleving waarinde manier waarop we communiceren, leren enwerken verandert. Dit gebeurt onder invloed vantechnologie maar misschien nog meer onder invloedvan andere maatschappelijke en sociale ontwikkelingen.Dit nodigt ons uit om na te denken over leren,onderwijzen en kennis delen.Deze eerste editie van Social learning en leren metsociale media start met een “wat”: Wat is nu sociallearning? Daarna komt het “waarom” aan bod: deveranderende context van leren. Het “hoe” geeftvervolgens aan op welke manier we dan kunnenleren en met het “waarmee” geeft het boekhandvatten voor een didactische aanpak. Tot slotzijn er implementatietips.


Book
Klaar voor de 21e eeuw : vaardigheden voor een veranderende wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182173 9461182171 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (om goed te kunnen omgaan met anderen).In deze beknopte bewerking van Klaar voor de 21e eeuw, maakt u kennis met deze vijf 21e eeuwse vaardigheden en ontdekt u hoe u leerlingen kunt voorbereiden op de veelzijdige kenniseconomie van nu.


Book
Onderzoeksmethoden
Authors: --- ---
ISBN: 9789058756046 9789461279712 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoeksmethoden is een multidisciplinaire inleiding in de methoden van fundamenteel en praktijkgericht sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van interessante en actuele voorbeeldonderzoeken besteden de auteurs aandacht aan het opstellen van een onderzoeksplan, uiteenlopende onderzoekstradities en onderzoeksontwerpen. Binnen elk van deze onderzoeksontwerpen komen operationaliseren, validiteit en betrouwbaarheid aan bod. Daarnaast schetsen de auteurs hoe de gegevens die zijn verzameld binnen zo'n onderzoeksontwerp kunnen worden geanalyseerd en gerapporteerd. Aan de orde komen het grootschalig veldonderzoek, het experiment en quasi-experiment, het etnografisch veldonderzoek, de inhoudsanalyse en het gebruik van bestaande gegevens. Het boek is afgestemd op de didactiek van de methodenleer en bevat per hoofdstuk opgaven rond actuele thema's. Daarnaast is er veel aandacht voor het gebruik van internet. Op www.onderzoeksmethoden9edruk.nl staan extra opdrachten om de methodologische inzichten toe te passen en op een actieve manier te werken met de lesstof. Deze negende druk is geheel geactualiseerd en voorzien van meer voorbeelden uit verschillende onderzoeksdisciplines. Bovendien is er meer aandacht voor de relatie tussen de aard van de probleemstelling en de keuze voor het onderzoeksontwerp. De verschillende onderzoeksontwerpen bestrijken onderwerpen die interessant zijn voor alle hbo- en wo-studenten in de maatschappij- en gedragswetenschappen, maar ook voor studenten in de gezondheidswetenschappen en bestuurs- en managementwetenschappen. Bron : http://www.bol.com


Book
Samen de online wereld verkennen : een reisgids voor in de klas en thuis
Author:
ISBN: 9789491806353 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Sint-Niklaas Pica Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by